Måltidspartnerskabet og Institut for Tværkulturelle og Regionale Studier på Københavns Universitet har siden 2013 samarbejdet om kursusforløbet Tværkulturel Innovation. Her er formålet at integrere de studerendes tværkulturelle teoretiske viden med de udfordringer og problematikker, vi i dag ser på mad- og måltidsområdet. Derigennem at få konkrete idéer og løsningsforslag til indsatser, der kan gøre det nemt at spise sundere og samtidig mindske ulighed i sundhed.
Tværkulturelt fokus på Maddag
I år skal de studerende fokusere på Måltidspartnerskabets projekt Maddag, hvor det madfaglige personale i landets daginstitutioner træder frem og fejrer det fælles måltid sammen med børnene, deres forældre og det pædagogiske personale.
Maddag har kørt siden 2014. Det er de studerendes opgave at udvikle løsninger til, hvordan Maddag kan gøres endnu bedre og komme flere aktører (borgere, institutioner, faggrupper, m.fl.) til gavn.