Projekt

Specialestuderende | markedsanalyse af forbrug af danske grøntsager

Specialestuderende fra Integrated Food Studies, Aalborg Universitet undersøger de problematikker supermarkederne står over for i hverdagen i forbindelse med salget af grøntsager.

Afsluttet projekt

Måltidspartnerskabets undersøgelse Markedsanalyse af forbrug af danske grøntsager viste i 2017, at mange forbrugere mangler inspiration når de handler grøntsager. Denne kvantitative undersøgelse har inspireret to specialestuderende fra Integrated Food Studies, Aalborg Universitet til at fokusere på de problematikker supermarkederne står over for i hverdagen i forbindelse med salget af grøntsager.

Med udgangspunkt i analysen og ved hjælp af kvalitative metoder laves en dybdegående analyse af udvalgte kundesegmenter samt tilhørende butik. Specialet ønsker at komme frem til mulige løsninger samt ideer, til hvad der kan gøres på et lokalt niveau for at øge salget af grøntsager.

Fakta

Tidsplan

November, 2017 - juni, 2018

Partnere

Måltidspartnerskabets sekretariat

Aalborg Universitet

Kontakt

Claus Egeris, Måltidspartnerskabet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Partnere i Måltidspartnerskabet