Madleg

11. februar 2016

Med Madleg publikationen ønsker Måltidspartnerskabet at inspirere landets daginstitutioner til at sætte fokus på mad- og måltidskulturen. Måltidet kan indgå i det pædagogiske arbejde og bidrage til at styrke børnenes trivsel, læring og udvikling.

Vuggestue- og børnehavebørn bruger hver dag en del tid i daginstitutionen på måltider. Og børnenes spisning i daginstitutionerne dækker 45- 70 pct. af deres daglige energibehov. Det gør det oplagt i relation til måltiderne at arbejde med børnenes personlige udvikling, sociale kompetencer, sprog, krop, natur og kultur inden for institutionens rammer.

Leg og læring med maden og måltiderne styrker børns appetit på udfordringer, når det gælder mad og gode fælles oplevelser omkring måltiderne. Hvis børnene skal motiveres til at spise sundere, handler det om mere end at tilbyde dem ernæringsmæssig rigtig mad. Det handler om at åbne døren til, at børnene kan eksperimentere og lege omkring maden og gå på opdagelse i nye spændende måltidsoplevelser.

Hent Madleg publikationen gratis

Læs pressemeddelelsen

 

Der er lukket for nye kommentarer.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Partnere i Måltidspartnerskabet